Ma 2018. november 18., vasárnap, Jenő napja van. Holnap Erzsébet napja lesz.

Aktuális események

    nov. 20 00:00
    Szakmai pályaorientációs nap
    nov. 26 15:00 - nov. 26 16:00
    Fogadóóra
    dec. 1 00:00
    Nincs tanítás
    dec. 5 00:00
    "Zöldülj!" - környezetvédelmi vetélkedő
    dec. 7 10:00 - dec. 7 15:00
    Nyílt nap

Erasmus

Szakmák éjszakája

Szakképzés Eu Hete

Széchenyi 2020

Iskolai események

previous month november 2018 next month
H K SZ CS P SZ V
week 44 1 2 3 4
week 45 5 6 7 8 9 10 11
week 46 12 13 14 15 16 17 18
week 47 19 20 21 22 23 24 25
week 48 26 27 28 29 30

Pályázat

Hirdetés

Hirdetés


Bemutatóóra 2005. október 21. PDF Nyomtatás E-mail

 

A 2005. október 21-i bemutatóórára közel 50 hozzánk látogató pedagógus volt kíváncsi. A kollégiumunkban összegyûlt szakembereket Szabó Gábor, Fejér Megye Közgyûlésének elnöke köszöntötte. A városhoz és iskolánkhoz fûződő személyes kötődéseiről beszélt először.

Az elnöki köszöntő után Nagyné Galambos Zsuzsanna, a konzorcium szakmai vezetője mutatta be a TIOK-pályázat lefolyását, a konzorcium összetételét, a szakmai munka területeit; majd Sobor Angéla és dr. Kis Attiláné igazgatónők saját iskoláikat mutatták be röviden a vendégeknek.

 

Az első órát szövegértés-szövegalkotás területből láthatták az érdeklődők. A foglalkozást Dávid Ágnes és Miklósity-Szőke Zsuzsanna vezette. Novellák feldolgozásával, értelmezésével foglalkoztak csoportmunkában. A bemutató érdekessége az, hogy két osztályból állt össze a bemutatócsoport, együtt ezelőtt a diákok soha sem dolgoztak. A foglalkozás részletes bemutatása a magyar.htm alatt található.

 

A második órán a matematikáé volt a főszerep. A foglalkozást Heltai Éva és Orosz Judit vezette. Kombinatorikai feladatmegoldás zajlott a csoportfoglalkozáson. Az órarendi matematika tanórákon is kettős vezetés van, a bemutatón összeszokott páros munkáját láthattuk. A csoport összetétele a szövegértés-szövegalkotás résznél bemutatottal azonos volt. A foglalkozás részletes bemutatása a Matematika.htm alatt található.

 

A bemutatóórák érdekesek, színvonalasak voltak. Ragyogó példáját láthattuk annak, hogyan lehet szakítani a Magyarországon még mindig domináló frontális óravezetéssel, mennyire motiváló hatású a csoportmunka. Megfelelő tananyagok biztosításával pedig jelentősen csökkenthető a pedagógusok előkészítő munkája.

A foglalkozások után 30 - 30 perc konzultálási lehetőséget biztosítottunk az érdeklődőknek. Sajnos a szakmai kérdések háttérbe szorultak, a vendégeket jobban érdekelték a programindítás nehézségei, a tananyag-ellátási problémák.

A felvetett nehézségek valóban fennakadásokat okozhatnak, de a pedagógusok és az iskolavezetés pozitív hozzáállásával ezek hatása jelentősen csökkenthető.

Szerencsére néhány érdeklődőnek feltûnt, hogy a tesztelt programcsomagok tanításra, kompetenciafejlesztésre alkalmasak.

A programcsomag alkalmazásával a pedagógusok szerepe megváltozik: a tanár többé nem az ismeret, a tananyag, a tudás

forrása, hanem a tanulási folyamat egyik segítője, facilitátora.

Kettős vezetéskor az egyik pedagógus a folyamatot irányítja, a másik pedagógus az elakadóknak, lemaradóknak segít. A szerepek a foglalkozás során gyakran cserélődnek.

A módszer korlátozottan alkalmazható hagyományos, frontális óravezetésre kialakított tantermekben. A tanulók közötti kommunikáció is a tanítási folyamat része, ezért a csoportok kialakítása elengedhetetlen.

 

Összefoglalva:A bemutatóórán nagyon jó példát láthattunk a kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazására. A sikerhez elengedhetetlen

- a nyitott, felkészült pedagógus,

- a módszert, fejlesztést támogató tananyag és oktatási segédanyag, valamint a

- megfelelő technikai háttér, amely lehetővé teszi a termek átrendezését, a pedagógusok ötleteinek, foglakozásterveinek megvalósulását.

A bemutatóórán is, és a tanórákon is mindhárom feltétel teljesül.

 
Hirdetés