Ma 2018. szeptember 24., hétfő, Gellért és Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina és Kende napja lesz.

Aktuális események

    szept. 20 16:00 -
    1/9a Szülői értekezlet
    szept. 20 16:00 -
    11/1 szülői értekezlet
    szept. 21 08:30 - szept. 21 10:00
    Gólyaavató
    szept. 21 11:00 - szept. 21 17:00
    Centrumban a család
    okt. 13 00:00
    Tanításnélküli munkanap - Nincs tanítás

Erasmus

Szakmák éjszakája

Szakképzés Eu Hete

Széchenyi 2020

Iskolai események

previous month szeptember 2018 next month
H K SZ CS P SZ V
week 35 1 2
week 36 3 4 5 6 7 8 9
week 37 10 11 12 13 14 15 16
week 38 17 18 19 20 21 22 23
week 39 24 25 26 27 28 29 30

Pályázat

Hirdetés

Hirdetés


Bemutatóóra 2005. október 21. PDF Nyomtatás E-mail

 

A 2005. október 21-i bemutatóórára közel 50 hozzánk látogató pedagógus volt kíváncsi. A kollégiumunkban összegyûlt szakembereket Szabó Gábor, Fejér Megye Közgyûlésének elnöke köszöntötte. A városhoz és iskolánkhoz fûződő személyes kötődéseiről beszélt először.

Az elnöki köszöntő után Nagyné Galambos Zsuzsanna, a konzorcium szakmai vezetője mutatta be a TIOK-pályázat lefolyását, a konzorcium összetételét, a szakmai munka területeit; majd Sobor Angéla és dr. Kis Attiláné igazgatónők saját iskoláikat mutatták be röviden a vendégeknek.

 

Az első órát szövegértés-szövegalkotás területből láthatták az érdeklődők. A foglalkozást Dávid Ágnes és Miklósity-Szőke Zsuzsanna vezette. Novellák feldolgozásával, értelmezésével foglalkoztak csoportmunkában. A bemutató érdekessége az, hogy két osztályból állt össze a bemutatócsoport, együtt ezelőtt a diákok soha sem dolgoztak. A foglalkozás részletes bemutatása a magyar.htm alatt található.

 

A második órán a matematikáé volt a főszerep. A foglalkozást Heltai Éva és Orosz Judit vezette. Kombinatorikai feladatmegoldás zajlott a csoportfoglalkozáson. Az órarendi matematika tanórákon is kettős vezetés van, a bemutatón összeszokott páros munkáját láthattuk. A csoport összetétele a szövegértés-szövegalkotás résznél bemutatottal azonos volt. A foglalkozás részletes bemutatása a Matematika.htm alatt található.

 

A bemutatóórák érdekesek, színvonalasak voltak. Ragyogó példáját láthattuk annak, hogyan lehet szakítani a Magyarországon még mindig domináló frontális óravezetéssel, mennyire motiváló hatású a csoportmunka. Megfelelő tananyagok biztosításával pedig jelentősen csökkenthető a pedagógusok előkészítő munkája.

A foglalkozások után 30 - 30 perc konzultálási lehetőséget biztosítottunk az érdeklődőknek. Sajnos a szakmai kérdések háttérbe szorultak, a vendégeket jobban érdekelték a programindítás nehézségei, a tananyag-ellátási problémák.

A felvetett nehézségek valóban fennakadásokat okozhatnak, de a pedagógusok és az iskolavezetés pozitív hozzáállásával ezek hatása jelentősen csökkenthető.

Szerencsére néhány érdeklődőnek feltûnt, hogy a tesztelt programcsomagok tanításra, kompetenciafejlesztésre alkalmasak.

A programcsomag alkalmazásával a pedagógusok szerepe megváltozik: a tanár többé nem az ismeret, a tananyag, a tudás

forrása, hanem a tanulási folyamat egyik segítője, facilitátora.

Kettős vezetéskor az egyik pedagógus a folyamatot irányítja, a másik pedagógus az elakadóknak, lemaradóknak segít. A szerepek a foglalkozás során gyakran cserélődnek.

A módszer korlátozottan alkalmazható hagyományos, frontális óravezetésre kialakított tantermekben. A tanulók közötti kommunikáció is a tanítási folyamat része, ezért a csoportok kialakítása elengedhetetlen.

 

Összefoglalva:A bemutatóórán nagyon jó példát láthattunk a kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazására. A sikerhez elengedhetetlen

- a nyitott, felkészült pedagógus,

- a módszert, fejlesztést támogató tananyag és oktatási segédanyag, valamint a

- megfelelő technikai háttér, amely lehetővé teszi a termek átrendezését, a pedagógusok ötleteinek, foglakozásterveinek megvalósulását.

A bemutatóórán is, és a tanórákon is mindhárom feltétel teljesül.

 
Hirdetés